A napközi júniusban még viszonylag nagy létszámmal 30-35 fővel működött, de a létszám az idő elteltével fokozatosan csökkent, augusztusra 10-15 főre redukálódott. A helyi gyerekek az utolsó hónapban szinte nem is jártak.
A napközi elsődleges célja a szabadidő hasznos eltöltése volt. A foglalkozásokat az időjáráshoz alkalmazkodva igyekeztünk megtartani. Kézműves foglalkozások leginkább délelőtt voltak. Ezeken a foglalkozásokon, a gyerekek szabadjára engedhették fantáziájukat, megmutathatták kreativitásukat, többek között varrtunk táskát, megtanultunk hímezni, horgolni, készítettünk ajándékdobozt, zsenilia drótból macit, origami technikával hajtogattunk: virágot, pillangót, koalamacis könyvjelzőt, kutyát stb.
Ezek a tevékenységek leginkább a nagyobb gyerekek számára voltak érdekesek. A kicsik ez idő alatt színeztek, társasjátékoztak, illetve különböző labdajátékokat játszottak.
Egy napot arra is szenteltünk, hogy a gyerekek megismerjék a helyi nevezetességeket, ellátogattunk a tájházba, ahol belepillanthattak, hogy régen milyen eszközöket használtak a házban és a ház körül. Voltunk a szövődében is, ahol a gyerekek megismerhették, hogyan készül egy szőnyeg, illetve ki is próbálhatták a szőnyeg készítést.
Volt olyan napunk is, amit a sport tevékenységeknek szenteltünk, melynek egyik helyszíne a focipálya a másik a tornaterem volt. Bemelegítés után két csapatra osztottuk a gyerekeket és foci meccset játszottak, míg a tornateremben, tornáztunk, sorversenyeztünk, csapatjátékokat játszottunk.
Délután a pihenésről szólt, mesét vagy filmet néztünk vagy az informatikateremben voltunk, ahol a gyerekek játszhattak a számítógépen. Sok olyan gyerek volt, akinek erre otthon nincs lehetősége, így bátran kijelenthetjük, hogy ez volt az egyik kedvenc program.
Tapasztalatok, következtetések:
Azt tapasztaltuk, hogy a gyerekek nyár végére elfáradtak, sokkal kevésbé voltak motiváltak a foglakozásokon. Az otthonos gyerekek számára megterhelő volt, hogy mindennap jelen voltak. Szerettek volna tovább aludni, gyakran panaszkodtak fáradtságra.
A gyerekek viselkedését tekintve többször volt konfliktus a helyi, illetve az otthonos gyerekek között. Sajnos szembesülnünk kellett azzal, hogy a gyerekek tiszteletlenek, szófogadatlanok. Így gyakran ültünk le velük beszélgetni, hogyan illik viselkedni, mit szabad és mit nem.
Mindezek mellett azok a gyerekek, akik mindennap jártak, arról számoltak be, hogy jól érezték magukat a napköziben.
A szünidő kezdetén a családokban gondot okoz a gyerekek elhelyezése, különösen ott, ahol mindkét szülő dolgozik. Jó érzéssel vették a hírt, hogy napközben az iskola nemcsak a meleg ebédet, de hasznos elfoglaltságot is biztosít minden munkanapon. Iskolánk pedagógusai voltak felváltva a nyári napköziben, így a gyerekek nemcsak ismerős környezetben, de ismerős felnőttekkel is töltötték szabad idejüket.